ZUS - 10.11.2020 r. - zmiany dotyczące obsługi klientów w Inspektoracie Kraków-Krowodrza

Szanowni Państwo,

od 10 listopada br., do odwołania w Inspektoracie Kraków – Krowodrza przy ul. Świętokrzyskiej 12 zawieszamy bezpośrednią obsługę klientów na sali obsługi dla płatników składek i ubezpieczonych.

Od 3 listopada br., do odwołania nadal pozostaje zawieszona bezpośrednia obsługa klientów w sprawach świadczeń emerytalno – rentowych.

od 12 listopada 2020 r. w Oddziale ZUS w Krakowie przy ul. Pędzichów 27 przywracamy bezpośrednią obsługę klientów na sali obsługi dla świadczeniobiorców.

Do dyspozycji nadal pozostaje skrzynka, do której można samodzielnie składać dokumenty, wnioski i pisma – bez kontaktu z pracownikiem ZUS.

Obecnie w Inspektoracie funkcjonuje tylko bezpośrednia obsługa klientów w sprawach świadczeń krótkoterminowych (zasiłkowych).

Wnioski oraz dokumenty można złożyć:

  • bez osobistego kontaktu z pracownikiem, do specjalnej skrzynki na dokumenty,
  • na dzienniku podawczym.

Bezpośrednia obsługa klientów możliwa jest w naszych pozostałych jednostkach:

oraz

Zachęcamy także do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu i skorzystania z e-wizyt. Więcej o e-wizytach w ZUS. Jesteśmy dostępni przez internet za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz w kontakcie telefonicznym.

Do dyspozycji Państwa jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00.

Pod numerem tel. 22 11 22 111 do Państwa dyspozycji jest również specjalna infolinia do obsługi spraw związanych z Polskim Bonem Turystycznym.


Komisja Europejska uruchomiła platformę Access2Markets Database, na której znajduje się wiele cennych informacji dla eksporterów i importerów. Platforma dostępna jest tutaj.

 


Stacja do dezynfekcji rąk Sanit Matic Deluxe

Firma członkowska Izby FSWO Sp. z o.o., której spółką córką jest firma Goo Clin, produkująca czyściwa i środki dezynfekujące, przekazuje członkom Izby specjalną ofertę urządzenia do dezynfekcji rąk Sanit Matic Deluxe. Urządzenie trafi do zainteresowanej firmy wraz z pakietem startowym ( płyn, chustki, rękawiczki), bez względu na to czy jest to zakup czy wynajem.

Ofertę urządzenia znajda Państwo tutaj.

W razie pytań zapraszamy do kontaktu:
Przemysław MACHYNIA
Sales&Development Director
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
+48 500 685 523


Konsultacje dotyczące restartu i odbudowy pozycji rynkowej firm dotkniętych obecnym kryzysem

Firma ICTB Consulting Tomasz Konaszyński chciałaby zaproponować członkom Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie indywidualne konsultacje dotyczące restartu i odbudowy pozycji rynkowej firm dotkniętych obecnym kryzysem. Firma jest w stanie pomóc Państwu w przygotowaniu się do inteligentnego restartu i budowy pozycji konkurencyjnej firm w warunkach nowego ładu gospodarczego, w oparciu o „pozytywne”, wyprzedzające działania rozwojowe w następujących obszarach:

  • Możliwości finansowania eksportu, innowacji i projektów rozwojowych ze środków unijnych (w tym środki bezpośrednio związane z przeciwdziałaniem skutkom pandemii)
  • Innowacje produktowe : rozwój nowych, innowacyjnych produktów i usług własnych
  • Innowacje procesowe, w tym :
    • cyfrowe kanały sprzedaży i dystrybucji, zoptymalizowane łańcuchy logistyczne, procesy bezkontaktowe, praca zdalna
    • odchudzenie (agile business), cyfryzacja i automatyzacja procesów biznesowych
  • Eksport, poszukiwanie nowych nisz rynkowych, budowa nowych rynków
  • Bezpieczeństwo informatyczne firmy, procesów i danych.

W razie zainteresowania z Państwa strony podajemy kontakt:
Tomasz Konaszyński
Dyrektor Zarządzający, MD
ICTB Consulting Tomasz Konaszyński
Mobile : +48 600 572 314
Skype ID : tkonaszynski
www.ictb.pl


Inteligentny skaner wykrywający gorączkę

W załączniku przesyłamy ofertę na kamerkę do badania temperatury. Firma może przyjechać i zaprezentować działanie. [więcej]


Grodzki Urząd Pracy otworzył specjalną linię telefoniczną dla przedsiębiorców

Urząd Miasta Krakowa informuje, że w Grodzkim Urzędzie Pracy powstało specjalne centrum telefoniczne, w którym przedsiębiorcy i organizacje pozarządowe mogą uzyskać informacje i wskazówki dotyczące tarczy antykryzysowej. Nowa infolinia, którą obsługuje pięcioosobowy zespół konsultantów, ma wesprzeć dotychczasowe kanały komunikacyjne urzędu.[więcej]


FSWO Sp. z o. o. z ofertą na środki ochrony bezpośredniej, czyściwa i płyn do dezynfekcji rąk

Pełna oferta do pobrania tutaj.


Targi w Krakowie Sp. z o.o. z ofertą organizacji spotkań z zachowaniem wszystkich wymogów bezpieczeństwa

Pandemia zmusiła nas do zmiany funkcjonowania nie tylko w życiu codziennym, ale też zawodowym. Nie oznacza to jednak, że gospodarka może się zatrzymać. Są sprawy i sytuacje, gdy telekonferencja nie wystarczy! Wiedzą o tym doskonale m.in. prawnicy, prokuratorzy, sędziowie, radcy prawni, czy notariusze, których zawód wymaga bezpośredniego kontaktu. [więcej]


Przedsiębiorcy chcą pomóc w cyfryzacji służby zdrowia w Polsce!

Obecny kryzys pokazał, że zapewnienie obywatelom niezbędnej pomocy medycznej wymaga natychmiastowej modernizacji sektora ochrony zdrowia. Przedsiębiorcy chcą przedstawić rządowi propozycję pakietu zamówień oraz sposobów ich realizacji. Apelują o wspólne przygotowanie systemowych rozwiązań, które mają być nie tylko na czas pandemii. [więcej]


ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW zmieniające rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień. [więcej]


"Tarcza Finansowa PFR dla Firm i Przedsiębiorców" - tak będzie nazywał się program Polskiego Funduszu Rozwoju, który deklaruje, że łącznie do przedsiębiorców trafi nawet 100 mld złotych, z czego 60 mld złotych to mogą być środki bezzwrotne. Wsparciem mają być objęte zarówno małe, jak i średnie i duże firmy. [więcej]


W oczekiwaniu na decyzję KE, Polska zdecydowała o zawieszeniu od 26 marca br. poboru cła w przywozie i VAT w imporcie sprzętu ochronnego i medycznego sprowadzanego do kraju spoza UE, z przeznaczeniem do wykorzystania przy zapobieganiu rozprzestrzenianiu się koronawirusa i zwalczaniu epidemii. Otrzymanie pozytywnej decyzji KE oznacza, że danin już zawieszonych, nie trzeba wpłacać. [więcej]


"Z organizacji gospodarczych płyną liczne sygnały o problemach z obsługą wniosków i w ogóle wszelkiej dokumentacji przez kluczowe urzędy. Około 30 procent pracowników skarbówki i ZUS-u przebywa na zwolnieniach lekarskich lub opiekuńczych, część pozostałych pracuje w domach, nie zawsze nad sprawami dzisiaj priorytetowymi." [więcej]


Szanowni Państwo,

Przesyłamy Państwu w ramach dobrych praktyk przykładowe rozwiązania zastosowane przez firmę Intermag - wytyczne dla Pracowników_SARS COV-2 oraz wymagania dla podwykonawców SARS COV2.


Wydawnictwo Must Read Media przygotowało bezpłatny raport "Koronawirus a Prawo" który objęliśmy patronatem medialnym. Raport zawiera prawne omówienie 25 zagadnień i branż:
Budownictwo, Cyberbezpieczeństwo, Film i TV , HR , IT, Kadry-płace, Konkurencja i konsumenci, Konstytucja RP, Life science / ochrona zdrowia, Marketing i reklama, Branża MICE, Nieruchomości, Ochrona danych osobowych (RODO), Podatki, PPK / PPE, Prawo karne, Produkcja, Spory sądowe,Telekomunikacja, Branża TSL, Upadłość i restrukturyzacja, Własność intelektualna, Zamówienia publiczne, Organy spółek kapitałowych.

Raport można pobrać tutaj.


Poniżej przesyłamy ofertę  Grupy Andrema-Reoil na sprzedaż masek ochronnych niemedycznych wykonanych z materiału WIGOFIL.

Informacyjnie ceny komercyjne są następujące:
Cena za zamówienie 10 tys. Szt - 2,90 netto/szt.
Cena za zamówienie 100 tys. Szt. - 2,60 netto/szt.
Maseczki są pakowane po 50 szt. lub 100 szt.

Szczegółowe informacje dotyczące norm i certyfikatów, oraz przykładowe maski znajdują się tutaj.

Kontakt:
Bartłomiej Muzykiewicz
Pełnomocnik Zarządu ds. Rozwoju
Grupa Andrema-Reoil
Tel. 601 750 077


Walka z epidemią COVID-19: zapotrzebowanie na folię PET o grubości 0,5 mm, transparentną

Izba Przemysłowo-Handlowa w Krakowie  wspiera współpracę małopolskich przedsiębiorstw w zwalczaniu epidemii COVID-19.
Aktualnie w walkę z wirusem pragnie włączyć się aktywnie krakowska firma Prodromus, zajmująca się m.in. projektowaniem i wykonywaniem urządzeń mechanicznych oraz laboratoryjnych. Firma ta do produkcji przyłbic dla personelu medycznego pilnie poszukuje transparentnej folii PET o grubości 0,5 mm. Jeśli ktoś dysponuje zapasem takiej folii i jest skłonny przekazać ją firmie Prodromus, to zostanie ona wykorzystana do poskładania przyłbic dla lekarzy Uniwersyteckiego Szpitala w Prokocimiu.
Ponadto firma posiada laser CO2 o polu roboczym 590x350, grubość materiału max 8mm, 2x drukarka 3D 230x230, 1x drukarka 3D 420x420, który bardzo chętnie udostępni do produkcji także innego wyposażenia medycznego, według potrzeb.

W obu sprawach Prodromus prosi o kontakt przez social media lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 


Efektywna praca zdalna z MS Teams od Grupy 3S

Grupa 3S od początku sytuacji związanej z pandemią i przechodzeniem firm na model pracy zdalnej doradza i udostępnia firmom odpowiednie narzędzia teleinformatyczne. Na rynku istnieje wiele narzędzi umożliwiających sprawną pracę zdalną. W 3S pracuje w oparciu o narzędzia MS Teams – czyli biznesowy komunikator, zintegrowany z Office 365. Doświadczenie Grupy oraz posiadane kompetencje, potwierdzone certyfikatami Microsoft, pozwalają doradzać innym organizacjom jak wdrożyć i wykorzystywać tego typu rozwiązania. Dodatkowo, z Ms Teams można korzystać nawet przez pół roku za darmo – promocja obowiązuje do stycznia 2021 roku. Więcej jak wdrożyć to rozwiązanie i przejść na zupełnie inny model pracy – Home Office pod tym linkiem.


Członkini Loży Kobiet Biznesu przy IPH Pani Maja Drexler współwłaściciel firmy członkowskiej Kaizen Media Sp. z o.o. również oferuje darmową pomoc konsultacyjną marketingowo-medialną dla członkiń Loży Kobiet Biznesu.

Kontakt:
Maja Drexler
współwłaściciel
Kaizen Media Sp. z o.o.
+48 602 49 54 79  
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.kaizenmedia.pl


Kancelaria Adwokacka dr Magdalena Makieła oferuje członkiniom Loży Kobiet Biznesu, działającej przy Izbie, możliwość konsultacji prawnych.

Kontakt:
Magdalena Makieła  
+48  501 148 545,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Oferta sprzedaży dwuwarstwowej maski ochronnej wielokrotnego użytku

Firma IQFM oferuje  dwuwarstwowe maski ochronne wielokrotnego użytku. Maski wykonane są z tkaniny bawełnianej, która posiada wiodący w świecie znak bezpieczeństwa wyrobów włókienniczych. Certyfikat STANDARD 100 by OEKO-TEX ® - bezpieczeństwa i ochrony przed szkodliwymi substancjami chemicznymi. Rozmiar uniwersalny.


Dystrybucja ochronników i testów dotyczących profilaktyki zakażeń koronawirusem – propozycja firmy MGT Corp. Sp. z o.o.
Firma członkowska MGT Corp. Sp. z o.o. z uwagi na wieloletnią współpracę z partnerem w Chinach oraz zbudowane relacje biznesowe, otrzymała propozycję na dystrybucję ochronników i testów dotyczących profilaktyki zakażeń koronawirusem. W załączeniu przesyłamy specyfikację przygotowaną prze firmę. W zależności od zainteresowania, ilości i terminów dostaw, będą w stanie przygotować najbardziej korzystną ofertę cenową oraz terminy realizacji dla zainteresowanych.
 
Kontakt: 
Andrzej Kuczara – Prezes Zarządu
tel. +48 601 418 048
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
 
Ciasteczka

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.